Diginobe seekordne postitus on pisut erinev, sest digitaalsete vahendite asemel keskendume hoopiski käega katsutavatele vahenditele.
Digivahendite kasutamisel ja õppijat toetava keskkonna loomiseks on mõnikord vaja mõelda ka sellele, milliseid seadmeid koolitaja vajab. Enamasti on koolitusklassis olemas ekraanid, tahvlid ja muu vajalik, kuid mõnikord on vaja ka mõni asi koolitajal ise kaasa võtta, et planeeritud õppetegevused toimuda saaks.
Järgnevalt vaatamegi, milliseid vahendeid meie ja mis põhjusel kasutame.
“Päris” ja digivahendite hübriidid
Nutikat Rocketbook nutimärkmikku koos Pilot Frixion tindipliiatsitega kasutame enamasti oma märkmete organiseerimiseks, säilitamiseks ja jagamiseks. Koos Rocketbook rakendusega võimaldab see muuta füüsiline märkmik digitaalseks. Korduvkasutatavad lehed võimaldavad lennukate ideede ja mõtete kogumiseks, jäädvustamiseks; ideekaartide loomiseks ja säilitamiseks. Märkmiku saab kasutada eluaegselt, sest libedatelt lehtedelt saab kogu kirjutatud niiske lapiga maha pühkida ja alustada otsast peale.
Rocketbooki tooteperekonda kuuluvad ka Beacons nutinurgad, mis jällegi koos Rocketbooki rakendusega muudavad iga tahvli digitaalseks. Nurgad paigutatakse tahvli nurkadesse ning Rocketbook rakenduse abil on võimalik tahvlile kirjutatu salvestada digitaalselt. Snapcasti kasutades saavad õppijad tahvlile kirjutatu/joonistatu salvestada oma arvutisse.
Peaaegu sama asja teeb ka Microsofti Office Lens. Selle rakenduse saab tasuta igaüks endale nutiseadmesse laadida ning selle abil füüsiline paber või pabertahvel muuta digitaalseks.
Millised seadmed veel klassiruumi kaasa?
Koolituste läbiviimisel kasutame VOSK (Võta Oma Seade Kaasa) põhimõtet, see tähendab, et iga osaleja võtab ise endale sobiliku seadme (sülearvuti, tahvelarvuti, nutitelefon) kaasa. Selline lähenemine võimaldab õppijal keskenduda õppe sisule mitte kasutatavale tehnoloogiale ja selle eripäradele. Ka meil on koolitusi, kus digitehnoloogia õpetamine ei ole esmane ning õppijal ei ole vajalik kaasa tassida oma seadet, sel juhul võtame ise kaasa mõne tahvelarvuti, iPadi või Chromebooki, ja kasutame tahvelarvuteid kui „info hankimise hotspotina“. Ehk siis üks seade, mille abil kõik õppijad saavad otsida vajalikku informatsiooni internetist. Muidugi saab tahvelarvutit kasutada ka esitluste läbiviimisel. Eriti mugav on selleks Chromebook, sest tegemist on seadmega, mis ühendab endas tahvelarvuti ja sülearvuti head omadused – kerge ja puutetundlik, kuid samas eraldiasuva klaviatuuriga ning suure ekraaniga.
Kindlasti on veel vajalikeks seadmeteks kõlar, mis võimaldab videote puhul heli kuulata ning vajadusel ka koolitusruumis sobilikku muusikat mängida. Kõrvaklapid õppijatele lubavad neil individuaalselt kuulata õppevideoid.
Tänapäevased akupangad on pisikesed ja võimsad, seega tasub alati kotti pista ka üks täislaetud akupank, et vajadusel laadida nutitelefoni, Bluetooth kõlarit vms.
Seadmed, mida kasutame veebiseminaride jaoks
Veebiseminari puhul on oluline kvaliteetne pilt ja heli. Seetõttu ei ole me jätnud juhuse hooleks, milline on veebiseminari läbiviimisel kaamera ja mikrofon. Kuigi enamus sülearvutitel on sisseehitatud kaamerad ja mikrofonid olemas, siis läbiviija seisukohalt ei ole need meie jaoks piisavad. Veebiseminari osalejad saavad väga kenasti oma sülearvutite ja sisseehitatud seadmetega hakkama, neil ei pea olema lisaseadmeid. Läbiviijale on tähtis ka vajadus, et kasutatav kaamera oleks sobilikult seatud (ideaalis pisut kõrgemal kui silmad) ja et esineja ei pea vaatama ülalt alla (see on tavapärane vaade, kui vaatame oma sisseehitatud sülearvuti kaamerasse). Meie kasutame eraldiseisvat veebikaamerat koos statiivi või siis ka muu toetuspunktiga, et mugavalt sättida kaameranurka ning jagada osalejatega kvaliteetset HD pilti. Mõningatel veebikaameratel on ka juba juures mikrofon, mis lubab jagada kvaliteetsemat heli.
Kuna nii veebiseminarid kui ka podcastid eeldavad väga head heli kvaliteeti, siis mikrofoniks on meil Blue Yeti USB mikrofon.
Lõpetuseks siiski veel ka digitaalsed vidinad, mis teevad koolitamise lihtsamaks
Igasuguste linkide jagamine on palju lihtsam QR koodi ja linkide lühendamise abil, selleks kasutame meie QR Code Generator ja bit.ly abi.
Stopper, mis võimaldab rühmatööde või iseseisvate tööde ajal õppijal suurelt ekraanilt näha, kui palju tal veel aega on, on väga hädavajalik.
Et muuta pihusolev nutitelefon juhtmevabaks hiireks, klaviatuuriks või puuteekraamiks, et näiteks slaide edasi liigutada või ekraanile teksti kirjutada, kasutame Remote Mouse rakendust.
Õppijatele Youtubest videote näitamine ilma segava reklaamita - kas ainult unistus?! Oh ei, selleks kasutame watchkin.com lehekülge.
Kerge aga asjalik
Koolitaja kohvri sisu oleme hoidnud kerge, sest tegelikkuses peab ju seda kõike kaasas vedama! Kuid õpetamise kvaliteedis ei taha me järeleandmisi teha, seega oleme valinud kasutatavaid füüsilisi vidinaid läbimõeldult ja vajadustepõhiselt.
Vaata ka allolevat Diginobe videot, et tegelikult ei ole neid asju palju, mida me koolitamisel vajame.
Kommentare